سال‌ها پیش، تلویزیون تنها رسانه جمعی بود که ساعت‌ها پای آن وقت صرف می‌شد و یکی از اصلی‌ترین بسترها برای بازاریابان برای تبلیغات بود. امروزه، با وجود اینترنت و محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و یوتیوب، مصرف کنندگان نسبت به محتوایی که مایل به مشاهده آن هستند، آزادی و انتخاب نامحدود دارند. این مسئله می‌تواند برندها را به چالش بکشاند. چرا که، همان‌طور که مخاطبان هدف آنها در شبکه‌ها و کانال‌های مختلف بیشتر می‌شوند، دستیابی به آنها نیز دشوارتر می‌شود.

در نتیجه، بازاریابان به این رسیدند که تبلیغات با اینفلوئنسرها می‌تواند راه حلی برای این مشکل ارائه دهد.


تبلیغات با اینفلوئنسرها به برندها این امکان را می‌دهد تا مستقیماً برند خود را برای طیف وسیعی از مخاطبان هدف تبلیغ کنند. مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای با این روش بیشتر می‌شوند و اعتماد سازی برای برند به وجود می‌آورد. تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها به برندها این امکان را می‌دهد تا از طریق شخصی تبلیغ کنند که جامعه در طول روز آن را مرتب می‌بیند، با محتوای آنها درگیر می‌شود و به آنها اعتماد می‌کنند. بنابراین، مصرف کنندگان این نوع تبلیغ را می‌پذیرند و احتمال اینکه سراغ خرید بروند زیاد است.